top of page

Spiegeltegel: Wolkenvanger

Updated: Sep 25, 2022

Jaren geleden ben ik begonnen met graveren, waarom? geen idee. Ik ben altijd al 'bezig' geweest, tekenen, Photoshoppen, dingen maken / repareren (of althans een poging tot ...) sleutelen aan computers en noem maar op. Op een gegeven moment ben ik dus begonnen met glasgraveren. In het begin veelal spiegel (tegel)s en later ook glaasjes, flessen en andere dingen.


Cocktailglas

Na een aantal spiegeltegels gegraveerd te hebben voor de lol, en een aantal voor iemand anders, heb ik eens een paar glaasjes en flessen gegraveerd. Leuk, maar wat doe je er mee?

Ik drink nog wel eens, hou van tribals en dat soort dingen en wilde wat maken ... op een gegeven moment kreeg ik eeen brainwave!!!


'Een cocktailglas'

Op internet heb ik een paar tribals gevonden, deze wat aangepast en uitgeprint om achter het glas te doen. Het graveren kon beginnen. Na een tijdje was het glas klaar (het resultaat, zie hiernaast). Na het glas schoongemaakt te hebben gelijk in gebruik genomen.



Wolkenvanger

Ik was eens aan het rondkijken bij Xenos, gewoon eens kijken en kwam een setje spiegeltegels tegen, in de vorm van een wolk. Ik dacht gelijk aan mijn buurvrouw Marlinda, van Wolkenvanger. Ze heeft 'iets' met wolken, vandaar ook de naam natuurlijk é. Daarom leek me het leuk om het logo Wolkenvanger te graveren op een spiegeltegel, in de vorm van ... jawel, een wolk. Een soort van reclame, voor mij, maar ook vooral leuk om te doen.


In de How-to leg ik je stap voor stap uit hoe ik de spiegeltegel gemaakt heb.


 

'Reclame'

Over 'reclame' gesproken ... gelijk even reclame maken voor mijn buurvrouw. Ze maakt allerlei mooie mozaïek dingen, van kleine simpele dingen tot grote kunstwerken. En ... niet alleen met mozaïek. Wil je weten wat nog meer? Kijk dan op Wolkenvanger.

Ze geeft ook workshops, maar vanwege de Corona crisis gaat dat niet. Ze heeft daarom een 'pretpakket' samengesteld zodat je zelf lekker creatief bezig kan zijn. Het pakket bestaat uit een ondergrond, lijm en verschillende steentjes en voeg. Kortom, een compleet pretpakket.



Dus ... wil je lekker creatief bezig zijn, bestel dan hier een pretpakket.



4 views0 comments

Comments


bottom of page