top of page

Glitter

Updated: Sep 25, 2022

Gekocht bij Action, een setje acrylic paint van het merk Artists & Co. Het merk zegt me eigenlijk niks. Ik zag het liggen en het leek me wel wat. 'Acryl paint' staat er op de verpakking en hoewel het op het eerste gezicht ook wel op verf lijkt ... dat is het dus niet. In de tubes zit geen verf maar een soort van gel, met daarin verschillende kleuren glitters. In de verpakking zitten zes tubes, zes kleuren, foto spreekt voor zich.


Het aanbrengen gaat heel makkelijk, gewoon met een kwast, net als bij verf eigenlijk. Bij gewone glitters moet je eerst lijm aanbrengen en er vervolgens glitters op strooien. Bij kleine voorwerpen is het nog wel te doen, bij grote / zware voorwerpen is het niet echt handig. Bovendien is het strooien zelf ook nogal lastig. Op de ene plek zit dan veel glitters, op de andere plek weer weinig. Waar wel altijd veel lig is op de grond. Doordat je de 'verf' met een kwastje kan aanbrengen is het ook erg handig voor voorwerpen die veel rare hoeken hebben.



Kerstdorp

Deze verf is ook ideaal om te gebruiken voor Kerstdecoraties. Ik heb de verf veelal gebruikt om bergen en huisjes te verven voor een Kerstdorp. De bergen heb ik geverfd en voorzien van 'sneeuw'. Op veel huisjes zaten al glitters, de ene met gewone glitters en de andere weer met allerlei kleuren glitters. Ik heb de 'sneeuw' eerst geverfd met dezelfde verf wat ik voor de bergen gebruikt heb zodat het één geheel is.

Bij Kerst hoort verlichting en alles én glitters, toch? Vervolgens heb ik de huisjes geverfd met deze glitters. Op de bergen heb ik hier en daar ook wat glitters aangebracht, in de zelfde kleur.

De bergen zijn niet zwaar, maar wel nogal groot en lomp, dus dan is deze verf erg handig. Voor de huisjes werkt het ook prettig trouwens.


Woon je, net als ik, in Gouda en heb je een Kerstdorp? Wat is dan nog leuker dan een het stadhuis van Gouda in je Kerstdorp? Inderdaad, ik weet het ook niet. We kwamen deze eens tegen bij een tuincentrum, vond het wel wat. Op het stadhuis zat al sneeuw, deze dezelfde kleur gegeven als de rest van de huisjes en de bergen. Daarop heb ik ook dezelfde kleur glitters aangebracht zodat het er mooi bijpaste. Later heb ik nog op de voet, en op de berg, zand gestrooid en een paadje naar beneden gemaakt..


 

Mijn conclusie: De 'verf' is makkelijk aan te brengen, gewoon met een kwastje. Ook ideaal ook voor bijvoorbeeld grote, zware voorwerpen, of voorwerpen met allerlei 'irritante' hoeken en gaten en zo. Het is ook makkelijk(er) te 'doseren' en geeft ook geen rommel, in tegenstelling tot losse glitters.

13 views0 comments

Comments


bottom of page