top of page

Kringloop: Je komt zo nog wel eens wat tegen

Updated: Apr 28, 2021

Rommelmarkten, kringloopwinkels: Altijd wel leuk. Kost allemaal weinig en je weet maar nooit wat je er tegen kom. Soms ben je op zoek naar iets, en soms ...

Overal heb je wel kringloopwinkels, zo ook waar ik woon. Eentje zit zelfs praktisch 'om de hoek'. Ik kom er nog wel eens omdat mijn moeder wat spullen wil 'dumpen' en ook gelijk effe kijken. Het leuke ervan is dat je er van alles tegen kan komen, van meubels tot boeken en van kleding tot ... nou ja, echt van alles dus.


Ik heb er ondertussen al het één en ander vandaan gehaald. Zo kwam ik een aantal boeken tegen over andere landen en ééntje over verftechnieken. Ik pruts nog wel eens dus dat was wel interessant. Verder heb ik er nog een aantal kookboeken vandaan en een aantal Kersthuisjes een paar jaar geleden. Leuk om een beetje mee te knutselen.


Het is niet zo zeer dat ik crisis heb, maar het is gewoon leuk. Soms heb je iets 'nodig', maar meestal kijk je gewoon eens rond en kom je wel eens wat leuks tegen. Zo kwam ik ook eens een boek tegen 'Japan, the art of livi'ng'. Ik heb Binnenhuisarchitectuur gedaan en ik hou van Aziatische dingen dus dat was een mooi boek voor mij.


Schemerlamp

Ik kwam ook eens een keer een paar schemerlampen met draken en allerlei andere enge beesten en zo. Ik hou wel van dat soort dingen dus ... ik dacht ik neem er gelijk eentje mee. Nu vond ik die lampenkap zelf nogal groot en lomp dus die heb ik maar daar gelaten. De lamp zelf (de standaard) heb ik dus wel meegenomen.


De lamp was helemaal zwart en heb deze geverfd met de drybrush-techniek. Eerst een paar lagen grijs / wit. Eerst een donkere kleur grijs, daarna een lichtere kleur grijs. Zo komen de details en alles meer naar voren. Later heb ik nog een laag aangebracht met silver metallic verf. De fitting heb ik er afgeschroefd en ook heb ik het snoer er uit getrokken. In plaats van een gloeilamp ligt er nu een bol op (met zo'n electrisch waxinelichtje op batterijen). Ziet er wel leuk uit. Volgend plan is om die bol aan te sluiten op een adapter .



Hoe ik het geverfd heb? Hier kan je het zien.


 

Of je nou crisis heb of niet, het is altijd leuk om eens rond te kijken bij een kringloopwinkel. Je kom er van alles tegen en vaak ook voor een leuke prijs. Vooral als je zelf af en toe eens wat dumpt haha. Zo heb ik een mooi boek over Japans interieur voor niks. Ook steun je zo gelijk een goed doel. Het is ook handig als je spullen over heb waar je niks meer mee doe. Meestal is weggooien zonde en zo heeft iemand anders er nog wat aan.


5 views0 comments

Recent Posts

See All

Comments


bottom of page