top of page

LETS

Updated: Sep 25, 2022

Dit 'bergje' heb ik jaren geleden eens gemaakt, met de letters LETS. LETS was een lokaal ruilsysteem waar je producten en diensten kon ruilen voor andere producten, diensten of goudhaantjes (het 'betaalmiddel' zeg maar). Ik vind het leuk om dingen te maken, zoals bergen en dergelijke en kreeg in ineens een soort van 'brainwave'. Inmiddels is LETS opgeheven, de Goudse afdeling in ieder geval, en is mijn 'skills' ook wel aardig er op vooruitgegaan. Misschien dat ik deze creatie nog eens een beetje aanpas en wat dingen toevoeg hier en daar.


Het idee was dus om iets kleins te maken, een soort van 'reclameberg'. Het eerste idee was om de letters zo te maken als die van Hollywood, maar het is dus iets anders geworden.

Ondergrond

Voor een beetje stevige ondergrond heb ik een oude CD genomen. Hierop heb ik een stuk piepschuim gelijmd. De letters heb ik eerst en vervolgens alle losse letters op een strookje kurk gelijmd. Dit heb ik weer op een stuk piepschuim gelijmd, welke ik eerst een beetje 'hol' heb gezaagd.

Vervolgens heb dit op de 'basis' gelijmd, samen met de twee stukken aan de zijkant. Hierna heb ik alles een beetje in model gebracht, geverfd en tenslotte hier en daar nog wat groen gestrooid. En uiteindelijke resultaat zie je hieronder.


Later heb ik er nog een plastic kippenpoot bij gedaan, gekregen van de buurvrouw. Van de kippenpoot heb ik het bot wit geverfd en op de rest heb ik gouden glitters gestrooid; Leek me wel humor aangezien je kon betalen met zogenaamde 'goudhaantjes'.

Voor meer info en foto's... klik hier




1 view0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page