top of page

Lege flessen: Glasbak of ...

Updated: Sep 25, 2022

Ik kijk nog wel eens op Pinterest, handig voor ... van alles eigenlijk. Hoe weet ik niet meer maar ik kwam dus op een gegeven moment flessen tegen welke geverfd en versierd waren. Dat leek me wel wat om eens te proberen.

Lege flessen

Ik drink wel eens een drankje en heb de lege flessen bewaard. Ik heb nou een aardige verzameling. De dubbele flessen gooi ik weg, in de glasbak, maar ... nu niet meer. Op internet heb ik verschillende creaties gezien, veelal met bloemetjes en dat soort dingen, leuk, maar niet echt mijn stijl. Al gauw kwam ik op een paar ideeën: tribals. Ik heb al vaker tribals en dat soort dingen getekend, ook heb ik er een paar gegraveerd op spiegels en glazen. Ik heb er ook eentje getekend voor op een fles. De tribal zelf heb ik gemaakt van kurk. Waarom? Het heeft een mooie dikte en is makkelijk te knippen. Ook handig, je kan het wat vervormen. Dus als het niet helemaal past, dan kan je het nog een beetje aanpassen.


Van het ene komt het andere en al gauw heb je een hele verzameling. Ik ben ook al een tijd bezig met bergen, Kerstdorp bijvoorbeeld, en zo heb dat ook gebruikt bij een fles. Doodskoppen en vlammen is ook wel een beetje mijn ding dus heb ik ook een fles gemaakt met een doodskop. Je zo veel verschillende soorten flessen, de ene is geschikt(er) voor een bepaald idee/ontwerp dan de andere. Dat is ook wel het leuke er aan. Niet elke fles is het zelfde, net als de ideeën. En is de fles te groot voor je idee? Je kan ook leuke dingen doen met bijvoorbeeld bierflesjes, lege jampotjes, of pillenpotjes. Keuze genoeg.


Ik vind een hoop leuk om te doen en te maken, zo ook dit, met die flessen. Wellicht dat het binnenkort weer over is aangezien ik pas weer iets 'nieuws' ontdekt heb. Daar wil ik ook iets mee gaan doen. Wat dat is? Dat is nog een verrassing. Maar goed, ik heb nog wel een paar flessen die ik wil gaan maken dus voorlopig verveel ik me niet.


Ik zal binnenkort een paar van mijn flessen laten zien die al af zijn of waar ik nog mee bezig ben, en wie weet maak ik een 'How-to'.

 

Ben je niet aan de drank, of ken je niemand die aan de drank is? Je kan ze ook bestellen. Op internet kan je ze vinden, in verschillende maten en vormen. Het voordeel dan deze flessen is dat ze 'kaal' zijn. Op drankflessen heb je vaak ribbels, letters en uitsparingen voor het etiket. Voor het ene idee is het geen probleem, voor een ander idee kan het niet zo uit komen.


2 views0 comments

Recent Posts

See All

Comments


bottom of page