top of page

Lekker puzzelen

Updated: Apr 28, 2021

Het maken van een legpuzzel is voor vele een leuke bezigheid, vooral in de wintermaanden is het nogal populair. Ik vind het ook wel leuk, maar soms ...

Voor veel mensen is puzzelen een leuk tijdverdrijf, lekker ontspannend. Ik puzzel zelf ook nog wel eens. Ik koop ze veelal 2e hands, op de antiekmarkt of bij de kringloopwinkel. De meeste die ik gemaakt heb dump ik dan weer bij de zelfde kringloopwinkel, en soms ruil ik ze met andere mensen. Sommige puzzels vind ik wel mooi dus die hou ik dan.


Je hebt wel eens een puzzel, helemaal klaar maar ... je mist een stukkie. Wat dan? Weggooien? Verkopen of weggeven is een beetje lullig. Maar ... je kan er ook wat anders mee doen.



Stukkie kwijt?

Ik had ook eens een keer een puzzel waarvan er een paar stukje van kwijt waren. Ik was al een tijdje bezig met het maken van bergen en dat soort ongein dus ik dacht van doe eens gek. Ik heb een stuk karton in vorm gesneden, een handje puzzelstukjes er op gelijmd en deze zwart geverfd (de basiskleur). Daarna heb ik alles in een aantal kleuren bruin geverfd, en er wat zand, heining en wat riet er op geplakt. Eigenlijk het zelfde als wat je 'normaal' ook met bergen bouwen doet, alleen nou is het een 'berg' puzzelstukjes.

Ik weet het, het is nogal zinloos maar ik vond het wel grappig. Zo heb ik nog een idee wat ik met die puzzelstukjes kan doen. Wat dat is ... ? Dat is nog een verassing.



Verven

Het is trouwens wel handig om de puzzelstukjes eerst te verven voordat je ze vastlijm, al is het maar de basiskleur. Eenmaal vastgelijmd valt het niet mee om over bij te komen met je kwast.



Kringloop

Hou je niet van puzzelen? Dat kan ook natuurlijk. Je kan ook gewoon ergens een puzzel kopen, bijvoorbeeld bij de kringloop. Daar kosten ze niet veel en als je er toch mee gaat hobby'en maakt het ook niks uit wat voor afbeelding er op staat. Grote puzzels, kleine puzzels, grote stukken, kleine stukken ... keuze genoeg.


Ik had al een paar puzzelstukjes. Nou had ik pas een puzzel waar er een aantal van weg waren, stuk of 10 ofzo, dus ... ik heb er weer een hoop bij. De hoeken, en nog een aantal stukken heb ik eerst vastgeplakt met schilderstape voor dat ik de puzzel in de doos gooide. Waarom? Dat is nog een verrassing.

5 views0 comments

Recent Posts

See All

Lege flessen: Glasbak of ...

Ik kijk nog wel eens op Pinterest, handig voor ... van alles eigenlijk. Hoe weet ik niet meer maar ik kwam dus op een gegeven moment...

Comments


bottom of page