top of page

Tuinieren

Updated: Apr 28, 2021

Vandaag was het lekker weer dus weer effe in de tuin bezig geweest, beetje onkruid wieden en zo. Vooral bezig geweest met wat onkruid weg te halen langs het pad. Niet dat ik zulke groene vingers heb, ja van de verf, maar het stond aardig hoog dus kon geen kwaad een beetje onkruid wieden. Rond de vijver en op andere plekken groeit een plant waar kleine paarse bloemetjes aan groeit. Het is ook een soort van 'onkruid' maar het ziet er wel leuk uit, dus dat blijft lekker staan.


Onkruid

Een tijdje geleden ben ik weer eens verder gegaan met mijn ruïne, nou ja verder. Ik heb alleen wat toegevoegd. Ik had een paar bladeren uit de tuin geraapt, gedroogd en klein geknipt. Vervolgens heb ik wat verdunde houtlijm op de 'grond', rondom de ruïne, aangebracht en er de blaadjes op gestrooid.

Tijdens het onkruid wieden dacht ik bij me eigen "Sommige van die plantjes zien er toch best wel geinig uit". Ik heb zo eens zitten kijken en hier en daar wat onkruid losgetrokken en nog wat van andere planten geknipt. Ik kwam ook nog een nogal apart plantje tegen. Het had wel wat, dus daar ook wat van afgeknipt.


Binnen heb ik van de ene plant een paar kleine(re) blaadjes losgetrokken, deze paste wel qua formaat erbij. Deze heb ik tussen de rest van de heining gestoken en van de andere plant (2e van links) heb ik een paar stukjes langs de kolommen gezet.

Ook heb ik een paar kleine blaadjes in een paar kieren en gaten gestoken. Er zaten ook kleine paarse bloemetjes aan maar die heb ik er af gehaald. Deze waren in verhouding nogal groot. De stengels (rechts) heb ik er maar niet tussen gezet. Dit vond ik niet zo passen. Ik denk dat ik er nou wel klaar mee ben.



Puur natuur

Ik had al zand en grond gebruikt voor mijn bergen, en pas heb ik ook kruiden gebruikt. Ook met zaagsel kan je leuke dingen doen en nu heb ik wat 'heining' gebruikt. Allemaal puur natuur. Het kost niks en het is ook wel leuk om zo eens wat bij elkaar te rapen. Zelf vind ik het wel geslaagd. Het past ook wel wat kleur en zo betreft bij elkaar de rest. Ik ben alleen benieuwd hoelang het uit houd. Ik ga ze natuurlijk geen water geven é.

3 views0 comments

Recent Posts

See All

Lege flessen: Glasbak of ...

Ik kijk nog wel eens op Pinterest, handig voor ... van alles eigenlijk. Hoe weet ik niet meer maar ik kwam dus op een gegeven moment...

Comments


bottom of page