top of page

Restje over ...

Updated: Apr 28, 2021

Soms heb je wel eens restje polyester over ... en dan?


Ik heb al verschillende dingen gemaakt met / van polyester, en ook heb ik verschillende dingen gerepareerd. Voor mijn auto heb ik bijvoorbeeld twee A-stijlen voorzien van houders voor luidsprekers en een voltmeter en heb ik een bodykit, welke ik 2e hands gekocht had, gerepareerd en aangepast.



Polyester bestaat uit twee componenten. Je moet deze twee componenten in een bepaalde verhouding mengen. Ik doe dit altijd in een mengbeker. Waarom? Er staat een schaalverdeling op en de beker is bestand tegen de hoge temperatuur, welke vrijkomt tijdens het mengen. Ook lijft de polyester niet plakken wanneer het uitgehard is.



Restje over

Je ben wat aan het prutsen en je mengt wat polyester in een beker. Na een paar keer prutsen kan je een beetje schatten hoeveel je nodig heb. Soms kom je een beetje te kort, soms hou je een beetje over. Je kan het, nadat het uitgehard is, weggooien maar je kan er ook nog andere leuke dingen mee doen. Zo heb ik een paar keer, toen ik klaar was, een beetje glitters in de mengbeker gedaan en door elkaar geroerd. Nadat de polyester uitgehard was heb ik het uit het bekertje gehaald. Het resultaat: Een schijf met glitters.


Ik had eens een keer een aantal video's gezien en voorbeelden op internet dat ze dingen volgeplakt hadden met stukjes CD-ROM. Ik vond het wel wat hebben en heb dus ook een paar CD's in stukken geknipt. Later was ik weer met polyester bezig, had ik ook een restje over en dacht laat ik er eens stukjes CD doorheen roeren. Het resultaat was een schijf met dus glimmende stukjes CD (zie foto boven). Wat je er aan heb weet ik ook niet eigenlijk maar het ziet er wel creatief uit. Je zou het kunnen gebruiken als onderzetter?



2 views0 comments

Recent Posts

See All

Lege flessen: Glasbak of ...

Ik kijk nog wel eens op Pinterest, handig voor ... van alles eigenlijk. Hoe weet ik niet meer maar ik kwam dus op een gegeven moment...

Comments


bottom of page