top of page

Rusty skull

Updated: Sep 25, 2022

Ik had ooit eens een keer een paar doodskoppen gekocht. Ze zijn gemaakt van een soort van schuimachtig iets, geen idee wat het is. Veel van die Halloween dingen en andere decoraties zijn er van gemaakt. Leuk om mee te prutsen.



Mal

Ik wou wat prutsen met die dingen dus ik dacht laat ik er eens een copy van maken. Met latex heb ik eerst een mal gemaakt. Nadat de latex mal was uitgehard heb ik de mal gevuld met gips. Na een tijd heb ik de mal verwijderd en ... tadaaa, een doodskop. Het is beter gelukt dan de eerste keer. Je moet wel goed de mal ondersteunen, anders misvormd het en krijg je een soort van alien-achtig iets. Op zich ook leuk, maar alleen niet de bedoeling.



Roest

Ik kwam op Youtube video's tegen van auto's en andere dingen die ze geverfd hadden, net of er roest op zat. Nou hou ik wel van een beetje prutsen en het leek me leuk om dat ook eens uit te proberen. De doodskop had ik inmiddels al een keer geverfd. Ik heb wat bruine en oranje verf aangebracht. Ook heb ik een beetje verf gemengd voor dat ik het aanbracht. Zo krijg je verschillende tinten. Op sommige plekken heb ik het vrij dik aangebracht, andere plekken heb ik gedry-brushed. Tijdens het verven heb ik er ook af en toe wat zand en zo op gestrooid en dat gelijk weer meegeverfd zeg maar. Door dat zand krijg je een structuur, net een beetje een roest idee.



Proef

Voor ik die doodskop ging verven heb ik nog wat zitten spelen met zand en flakes. Ik had eens een stuk hout geverfd om te zien wat voor kleur ik zou nemen voor, ik weet niet meer wat? ... iets. Op de balk heb ik wat bruine en oranje verf aangebracht. Naast zand heb ik er ook wat flakes op gestrooid. Ik vond nog ergens een pot en het leek me wel wat. Later heb ik het nog een beetje gedry-brushed met wat bruine verf en een beetje oranje. Die flakes hebben wel wat. Zo is het net of het zo verroest is dat er stukjes van de lak los laat. De flakes zijn wel enigszins hetzelfde van afmeting, beetje jammer. Volgende keer kijk ik eens of ik andere kan vinden voor wat meer variatie.


 

Het is misschien niet zo realistisch als wat die modelbouwers maar ik ben er wel aardig tevreden over, zo voor de eerste keer, en dat met alleen twee kleuren hobbyverf en een handje zand en flakes. Op Youtube vind je tal van video's over het verven van roest. Met hobbyverf, zout en noem maar op. Je heb verschillende manieren, leuk om eens uit te proberen.

2 views0 comments

Recent Posts

See All

Lege flessen: Glasbak of ...

Ik kijk nog wel eens op Pinterest, handig voor ... van alles eigenlijk. Hoe weet ik niet meer maar ik kwam dus op een gegeven moment...

Comments


bottom of page