top of page

Skull out of the wall

Updated: Sep 25, 2022

Ik had een tijd terug een aantal van die piepschuim doodskoppen gekocht, van die Halloween dingen en had er nog een paar over. Op internet zag ik eens een plaatje van een doodskop, net of ie ergens door heen kwam. Dit zag er wel gaaf uit dus ik dacht doe eens gek, laat ik het ook eens proberen.



Plaatje hout

Ik heb een plaatje hout 'op maat' gezaagd, de voorkant van de doodskop af gezaagd en deze op het plaatje hout gelijmd. Hiervoor heb ik kit gebruikt. Waarom? Het was nogal 'lomp' afgezaagd en aangezien het een soort schuimspul is brak er hier en daar ook wat af. Met die kit heb ik ook gelijk de randen (tussen doodskop en plaatje) dicht gesmeerd en hier en daar een paar oneffenheden. Ook heb ik hier en daar een paar 'lijnen' gemaakt, net of de doodskop er uit kom. Dat was het idee in ieder geval. Ik heb ook nog wat zitten kledderen met die kit, vandaar die vage oneffenheden rondom. Het heeft wel wat eigenlijk.



Verf

Toen de kit droog was heb ik het hout en de doodskop geverfd. Eerst een laag grijs, als basis, en daarna een paar lagen in een andere kleur, beetje dry-brushen. Later heb ik er nog wat metallic verf op gesmeerd. Dit had ik gekocht voor mijn kandelaar (op de foto nog zonder de metallic verf). Ik had trouwens geen plan wat verven betreft. Het is meer een soort van gekledder. Een beetje hier, een kleurtje daar ... Uiteindelijk ziet er op zich wel gaaf uit eigenlijk. Nou nog kijken wat ik er mee kan. Als iemand een idee heeft hoor ik het graag.

5 views0 comments

Recent Posts

See All

Lege flessen: Glasbak of ...

Ik kijk nog wel eens op Pinterest, handig voor ... van alles eigenlijk. Hoe weet ik niet meer maar ik kwam dus op een gegeven moment...

Comments


bottom of page